פריסה ארצית

מהי יוגה תרפיה

יוגה תרפיה פותחה במטרה להתאים ולהנגיש את יכולות הריפוי של תרגולי יוגה לבעיות בריאותיות ספציפיות ולתמוך ולחזק את יכולות הריפוי של הגוף למתמודדים עם קשיים בריאותיים. ההטבה הבריאותית שיש ליוגה הינה הוליסטית ומחזקת את הגוף והנפש כאחד. היוגה תרפיה נושאת בחובה כלים אימוניים של גוף ונפש המתאימים לספקטרום רחב מאוד של יכולות פיזיות ונפשיות. אנשים המתמודדים עם כאבים כרוניים גופניים, כאבים נפשיים, סינדרומים ומורכבות של מחלות ומוגבלויות אשר אינם נמצאים מתאימים לתרגלי יוגה מוצאים התאמה ביוגה תרפיה שהיא עדינה יותר ומתאימה את עצמה ליכולות ולצרכים של האדם. תנוחות יוגה רבות אינן מתאימות לאוכלוסיה של חולים, כאובים, משתקמים ונתמכים. לכן פותחה היוגה תרפיה בשביל ההתאמה הזו

יוגה תרפיה שמה דגש על התאמה אישית של יכולות מול האימונים הנדרשים ופעמים בשימוש בעזרים מיוחדים בכדי לבצע זאת. מורים ליוגה אשר עברו הכשרה ליוגה תרפיה יודעים כיצד להתאים תנוחות יוגה, אימוני יוגה, תרגילי נשימה ומודעות למצבים בריאותיים שונים ובכך להתאים את הקושי ולהנגיש את אימון היוגה תרפיה למצב של האינדבידואל. להבדיל מטיפולים פאסביים למיניהם, יוגה תרפיה מתבססת על האימון האישי של האדם בשביל לעורר את כוחות הריפוי ולשפר את יכולות הגוף ובכך את הבריאות. 

מחקרים רבים מראים את ההטבה המשמעותית שבה המתאמנים ביוגה תרפיה מחזקים את גופם, נפתרים מכאבים כרוניים, מחזקים את גופם ונפשם הולסיטית. אימון היוגה תרפיה משלב גם עבודה פיזית עם הגוף – תנוחות יוגה תרפיה ייחודיות, תרגילי נשימה להרגעה והעצמת הנפש, שיפור הריכוז והריפוי המנטלי של האדם ובכך להעצים אותו בצורה של ריפוי עצמי אקטיבי. ביוגה תרפיה ניתן לפתח תהליכי ריפוי עצמי ארוכי טווח ופעמים רבות מהווה היוגה תרפיה תהליך המסתיים בתרגול יוגה. הסמן להתקדמות ביוגה תרפיה היא העלמת סימפטומים של חולי וכאבים תוך הרגעה והעצמה אישית.