פריסה ארצית

מסלול לימודים ליוגה תרפיה

על פי הנחיות ארגון מורי היוגה לישראל המבצע הסדרה של מקצוע יוגה תרפיה מול קופות החולים וביטוחי הבריאות, מורה ליוגה יכול לגשת ללימודי יוגה תרפיה רק לאחר השלמה של 500 שעות לימוד בקורס מורים ליוגה והשתלמויות נוספות. כלומר הבסיס הוא להיות מורה ליוגה אשר אסף 500 שעות לימוד. חלק מקורסי המורים אינם 500 שעות וארגון מורי היוגה מבצע השתלמויות מוזלות לחברי הארגון להגיע למכסה הנדרשת.

על פי הנחיות ארגון מורי היוגה מורה ליוגה שצבר 500 שעות לימודים בקורסי מורים והשתלמויות יכול לגשת למסלול הכשרה ליוגה תרפיה כלומר להפוך ליוגה תרפיסט אם ילמד שני קורסים ביוגה תרפיה:

  1. קורס בסיס ליוגה תרפיה שהיקפו 350 שעות.
  2. קורס התמחות ביוגה תרפיה שהיקפו 200 שעות
    סך הכל 550 שעות. כלומר שמסלול כולל מורה ליוגה ויוגה תרפיה הינו 1050 שעות.

הסבר על דרישות ארגון מורי היוגה על קורס הבסיס ליוגה תרפיה:
לקורס בסיס ביוגה תרפיה 5 חלקים:

חלק 1 – כלים אימון וטיפול ביוגה תרפיה 100 שעות + 10 שעות התמחות: רכישת הכלים הטיפוליים של היוגה תרפיה בהתנסות ישירה. הכלים מתייחסים לכל אברי היוגה: יאמה, ניאמה, אסנה, פראניאמה, פרטיהרה, דהרנה, דיאנה, סמהדי
בנוסף התמחות ספיציפית של 10 שעות על אחד מהנושאים הבאים: תזונה, מודרות, צמחי מרפא, מנטרות, מודרות, איורודה

חלק 2 – פתולוגיה בהתאמה ליוגה תרפיה 50 שעות – סקירה של מערכות הגוף והפתולוגיות השכיחות בהן : מערכת העצבים, מערכת הדם, מערכת הנשימה, המערכת הלימפטית ומערכת החיסון, המערכת ההורמונלית, מערכת שריר ושלד =. קורס זה מתבסס על ידע קודם של אנטומיה ופיזיולוגיה שנלמדו בקורס מורים ליוגה. ובנוסף ילמד המערך הפסיכולוגי – הבנת הקונטקסט החברתי, משפחתי, אישי של התמודדות עם משבר בריאות.

חלק 3 – מודול ‘התנהלות מקצועית’ (35 שעות + 10 שעות התמחות בתזונה ואורח חיים מרפא) – כיצד מתנהל יוגה תרפיסט עם הכלים הטיפוליים שלמד:
ניהול שיחה ראשונית
חקר פתולוגיה
שאלונים ואבחון
קביעת תוכנית עבודה ומטרות
תיעוד ומעקב אחרי מטרות
גבולות מקצועיים ואתיקה
הבנת הקשר הטיפולי
התנהלות מקצועית מול עמיתים מתחומי טיפול אחרים
כלים לחיסון ושמירה עצמית עבור המורה
מודלינג – case study אותם מביא המורה
ליווי תהליכי ריפוי ארוכי טווח,
אתיקה מקצועית

חלק 4 – פילוסופיה ומסורת (40 שעות) – האנטומיה של הגוף המנטלי, האנטומיות של הגוף הפראני, מודל הגונות (Guna), מודל הקושות (Kosha) בראי הכתבים והמסורות אופנישדות, בגוודגיטה, יוגה סוטרה של פטנג’לי, האתה יוגה פרדיפיקה.

חלק 5 – פרקטיקום – סטז’
95 שעות התנסות מעשית
10 שעות תיעוד – תוכנית עבודה, תיעוד שיעורים
7 שעות הדרכה קבוצתית
3 שעות הדרכה אישית – האזנה ומשוב לתלמידי הקורס מלמדים יוגה תרפיה
סכ”ה – 115 שעות

סכ”ה 235 שעות – על פי דרישות ארגון מורי היוגה